تنظيمات وايرلس در ميكروتيك

۲ بازديد
تنظيمات وايرلس در ميكروتيك

تنظيمات وايرلس در ميكروتيك

در قسمت قبل به كليات مبحث تنظيمات وايرلس در ميكروتيك پرداختيم و در اين قسمت از مجموعه آموزش ميكروتيك به تنظيمات وايرلس ميكروتيك مي پردازيم .

تنظيمات وايرلس در ميكروتيك

تنظيمات وايرلس در ميكروتيك

در قسمت قبل به كليات مبحث تنظيمات وايرلس در ميكروتيك پرداختيم و در اين قسمت از مجموعه آموزش ميكروتيك به تنظيمات وايرلس ميكروتيك مي پردازيم .

براي شروع به تنظيمات وايرلس در ميكروتيك از منوي سمت چپ winbox گزينه  را انتخاب ميكنيم در پنجره جديد اينترفيس هاي وايرلس نشان داده خواهند شد معمولا در روتر هاي جديد اينترفيس  غير فعال شده است ابتدا تنظيمات وايرلس در ميكروتيك اينترفيس مورد نظر را فعال ميكنيم .

تنظيمات وايرلس در ميكروتيك

وايرلس در ميكروتيك

 

آموزش وايرلس در ميكروتيك

با دبل كليك روي اينترفيس تنظيمات وايرلس در ميكروتيك مورد نظر وارد تنظيمات آن مي شويم .

در تب اول يعني General مي توانيم تنظيمات وايرلس در ميكروتيك نام اينترفيس را به نام دلخواه تغيير دهيم مك آدرس را مشاهده و در صورت نياز آن را تغيير دهيم .

در تب wirless تنظيمات اصلي وجود دارد تنظيمات وايرلس در ميكروتيك اولين آيتمي كه بايد به درستي انتخاب شود Mode است .

ميكروتيك

در صورتي كه بخواهيم ميكروتيك به عنوان سرويس دهنده فعال باشد بايد Mode را روي حالت ap-bridge و يا روي bridge قرار دهيم تفاوت اين دوحالت در تعداد كلايت هايي كه قابليت اتصال به Access Point را دارد مي باشد. در حالت ap-bridge مي توانيم چندين كلايت به Access point متصل شوند اين حالت نياز به لايسنس مرحله 4 به بالا دارد و در حالت bridge فقط يك كلاينت مي تواند متصل شود در اين حالت لايسنس مرحله 3 كافي است حالت Bridge در لينك هاي Point to Point استفاده مي شود .

در صورت كه بخواهيم ميكروتيك به عنوان آموزش ميكروتيك سرويس گيرنده وايرلس ايفاي نقش كند Mode را روي station و يا station-bridgee قرار مي دهيم تفاوت اين دو حالت در نوع ارتباط است در آموزش ميكروتيك حالت station ارتباط لايه 2 برقرار نمي شود ولي در صورتي كه نياز به ارتباط لايه 2 نداريد از اين حالت استفاده كنيد كه كارايي بالا تري خواهد داشت آموزش ميكروتيك ولي در حالت station-bridge ارتباط لايه 2 نيز برقراا  مي شود .

البته Mode هاي وايرلس درميكروتيك به همين 4 حالت خلاصه نمي شود ولي حالات ديگر در قالب اين مجموعه آموزش ميكروتيك نمي گنجد و در دوره هاي پيشرفته تر  مورد بررسي قرار ميگيرند .

در قسمت بعدي Band را انتخاب مي كنيد channel with را وايرلس درميكروتيك مي توانيد روي حالت 20 مگاهرتز و يا 40 مگاهرتز قرار دهيد .

در قسمت frequency فركانس كار راديو را مشخص وايرلس درميكروتيك مي كنيد وابسته به محل زندگي فركانس مناسب را انتخاب ميكنيد توجه داشته باشيد دستگاه هاي وايرلس ميكروتيك در دو محدوده مجاز فركانسي يعني 5.8GHz و 2.4GHZ فعاليت ميكنند.(وابسته به كارت وايرلس مورد استفاده)

در صورتي كه ميكروتيك شما به عنوان وايرلس درميكروتيك سرويس دهنده تنظيم شده است SSID را مي توانيد با نام دلخواه خود جايگزين  كنيد .

در قسمت wireless protocol پروتكل وايرلس درميكروتيك مناسب را انتخاب مي كنيد . در قسمت Security Profile هم بايد يك مورد را انتخاب كنيد.

در صورتي كه ميكروتيك وايرلس درميكروتيك به عنوان سرويس گيرنده استفاده مي شود مي توان با كليك روي دكمه Scann شبكه هاي وايرلس اطراف را را ديد و درخواست اتصال را به آنها داد .

به باقي تنظيمات كاري وايرلس درميكروتيك نداريم و OK ميكنيم .

امنيت وايرلس در ميكروتيك

همانطور كه در قسمت قبل گفتيم بايد براي وايرلس ميكروتيك يك Security Profile انتخاب كنيم جهت ساخت پروفايل جديد به تب Security Profile در پنجره wireless tables مي رويم يك وايرلس ميكروتيك پروفايل جديد اضافه مي كنيم.

يك نام براي آن انتخاب وايرلس ميكروتيك ميكنيم و تنظيمات را مناسب با سليقه خود انجام دهيد .

وايرلس ميكروتيك
تنظيمات امنيتي وايرلس
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.